Last week

Det här är sista veckan för mig i New York, jag har inte ens en endaste helg kvar här. På lördag är jag tillbaka i Sverige och risken är att jag inte kommer hinna skriva något mer blogginlägg innan det, men man vet aldrig. I fredas var vi på inflyttningsfest i en lägenhet som några av killarna som ska stanna kvar har skaffat på W 107th street. Dom har inte skaffat så mycket möbler än, bara ett bord och fyra stolar som dom hittade på gatan. Och en tavla och en kaktus också.
Igår var vi på bio och såg Nightmare on Elm Street. Jag fattar inte varför jag som nästan aldrig tittar på skräckfilmer skulle med och se den på bio. Jag faller lätt för lätta skrämseltrick som överraskningsmoment och den spända väntan innan överraskningen kommer.
Andra saker jag har gjort är att vara i Central Park, det har varit fantastiskt väder, legat en hel dag på takterassen på I-House, spontankväll på 230 5th ave, en fantastisk rooftop, sen har jag säkert gjort mer saker.

Det känns lite jobbigt att det finns saker som jag inte har hunnit med att göra när jag har varit här, som att gå på en Broadway show eller gå på MoMA eller Central Park Zoo eller ta kort på tjuren på Wall Street. Kanske hinner göra något av det innan jag åker hem, det billigaste.


Det är synd att klaga, det är huvudet upp och fötterna ner, nej tack ska du ha.


At 230 5th Ave


Så här ser det ut på Times Square efter att någon idiot har försökt bomba det.


På Le Pomme som vi gick till efter inflyttningsfesten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0