St Patrick's day

Nu har jag jobbat i tre dagar och jag trivs bra. Det känns som att det finns så mycket att berätta men jag har ingen tid för jag har gjort saker hela tiden och jag hoppas att det kommer fortsätta så för det är så roligt här.
Google Inc har sitt kontor i samma byggnad där jag jobbar. Vädret är fantastiskt. Vi hade visning idag i en av fastigheterna som Taconic äger. Dom som kom och tittade på den hade privatchaufför, väldigt exklusiva var dom.
Amerikanare har väldigt svårt för ironi, vilket gör att stämningen blir lite konstig ibland. På jobbet så brukar folk ibland fråga mig saker och om dom säger nåt kul så skrattar jag och säger något roligt tillbaka men det funkar inte alls. Då blir dom helt tysta och allvarliga och går därifrån. Sen har jag fortfarande jättesvårt att veta vad jag ska svara när någon säger How are you? Jag har provat lite olika varianter men vad som inte fungerar är att faktiskt svara på frågan. Det som har fungerat bäst är att så fort som möjligt säga good och sen inget mer. Ibland har jag sagt Hello och det fungerar också men det känns väldigt avigt. How are you? Hello. Helt fel
Vi hade afterwork igår och idag. St Patrick's Day är ganska stort här så det var mycket folk ute idag. Det var himla trevligt. Vi var på lower east side.
Anilu, Estef, Thijs och Anton igår

Susanne och jag igår

Susanne, Stephanie, jag, Ebba och Anilu på St Patrick's Day

Kommentarer
Postat av: Mussi

fan vad hemskt det lät att dom bara dissar dig när du drar skämt tillbaka.. crazy!

2010-03-20 @ 01:31:08
URL: http://aveny.se/mzahra
Postat av: Annie

Ja, det känns jättekonstigt men det sjuka är att dom inte menar något illa, dom fattar bara inte ironi.

2010-03-20 @ 15:15:19
URL: http://banannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0