Little Italy

I fredas hade Rilando träffat några svenska läkarstudenter som vi träffade upp på Union Square Lounge. Det var en väldigt rolig kväll.
Idag fick jag sovmorgon. Det var nog första gången sen jag kom hit som jag sov mer än 8 timmar tror jag. Fantastiskt skönt. Jag hade kontakt över Atlanten med min kära vän Sandy i över en timma. Det är fantastiskt vad dagens teknik har att erbjuda. Sen åkte jag med Anilu och hennes mexikanska vänner till Guggenheim museum. En riktigt häftig byggnad. Efter det lämnade jag dom att gå vilse på Macys för att åka och möta upp ett gäng med många blandade kulturer på en restaurang i Little Italy. Vi diskuterade om det var vanligt att gifta par i Mexiko har ett gemensamt bankkonto eller om mannen ger sin fru pengar varje månad (eftersom det är vanligast att mannen jobbar och att frun stannar hemma). Jag var diplomaten i samtalet som vanligt.
På Union Square Lounge i fredas

Guggenheim Museum

Man fick egentligen inte ta bilder på insidan, men jag gjorde det ändå

Ciao Belissima

Jag och Indra
Jag är inte så duktig på att fotografera mat märker jag, det står lite hur som helst men det var gott i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0