The Bronx

I måndags fyllde Ebba år, så det firade vi med pompa och ståt på en jättetrevlig restaurang i SoHo.
Idag fick jag ta mig ut till the Bronx, som var min arbetsplats idag. Taconic äger en stor industribyggnad som är under renovering och ska hyras ut som kontorslokaler. Jag fick en rundtur i lokalerna och jag fick berättat för mig hur fantastiskt många squarefeet byggnaden är på. Det säger mig ingenting faktiskt men det är bara att hålla med om att det låter mycket. Resten av dagen satt jag med på ett möte där det diskuterades om det görs några framsteg och vad som ska betalas och vad vi kan dra ner priset på. När mötet skulle börja introducerades jag som praktikanten från Sverige och som svar får man: "Oh, Sweden? That's nice, I love Swiss cheese." Så himla amerikanskt. Dels att tro sig veta vad Sverige är utan att faktiskt göra det och sen att älska ost. En annan gång när jag blev introducerad fick jag svaret: "Sweden? You have nice fish." Det finns nämligen en godissort här som heter Swedish Fish. Varför har jag ingen aning om för det är inget vi har i Sverige.
På Bread i SoHo

Kommentarer
Postat av: Markus

haha jo det har vi visst i sverige... det är Malacos godisfiskar ;)

2010-04-02 @ 01:29:26
URL: http://bxb.blogg.se/
Postat av: Annie

Det är verkligen inte samma sak! då skulle dom ju heta malacos godisfiskar. Smakar annorlunda gör dom me =)

2010-04-02 @ 02:35:53
URL: http://banannie.blogg.se/
Postat av: Mussi

Det är typ som Malacos fast med mer kemikalier och färgämnen i. hoho!



Annie det ser party ut!

2010-04-06 @ 18:20:18
URL: http://aveny.se/mzahra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0